و

بعضی سوالات در مراجعین دارای لکنت درمورد علت لکنت مشترک است. گفتاردرمانی در کرج- در این بین میتوان به سوالات زیر اشاره کرد :

علت لکنت و بروز ان خانواده هستند؟ قاطعانه می توان به این سوال پاسخ منفی داد. البته نکته قابل توجه اینست که حانواده در پیشگیری از لکنت و جلوگیری از افزایش شدت ان نقش مهمی داشته و باید رفتارهای مناسبی را در پیش بگیرند.

ایا لکنت با تقلید کردن ایجاد می شود؟ بازهم با قاطعیت منفی است و هیچگاه لکنت واقعی در اثر تقلید از دیگران ایجاد نمیشود.

منظور از اختلال لکنت و لحظه وقوع لکنت چیست؟ اختلال لکنت (که به اشتباه لکنت زبان گفته می شود)با لحظه وقوع لکنت متفاوت است. در خستگی و اضطراب و یا ناراحتی همه ما گیرهای کوچکی داریم که لکنت نیست . اما علت بروز لکنت اضطراب و ترس نیست. بلکه مسایل عصبشناختی و وراثتی است که سبب بروز لکنت در بعضی افراد می شود. همه ما در دوران کودکی ترسها و نگرانی هایی داشتیم اما همه لکنت نگرفته ایم. از شواهد موجود برای وراثتی بودن لکنت می توان به تحقیقات زیر اشاره کرد:

شیوع لکنت در کودکان ۲تا ۴سال تقریبا ۵تا ۱۰درصد در کشورهای مختلف گزارش شده در حالیکه این میزان در دوقلوهای دو تخمکی که یک نفرانها لکنت داشته ۳۰ درصد و در دوقلوهای یک تخمکی که یکی از انها لکنت داشته ۷۰ درصد گزارش شده است که نقش ژنتیک در لکنت را نشان می دهد. همچنین در پسرها ۴برابر دخترها گزارش می شود.

گفتاردرمانی در کرج: سه راه گوهردشت ولیعصر ۴ پلاک ۲۲ واحد ۵ ساختمان ایران گفتاردرمانی پویش

تلفن ۳۲۷۰۸۲۹۸

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *