۱-خودداری از نصیحت هایی مانند”آرا متر صحبت کن” یا “آرام باش”.

۲٫ عدم تکمیل جملات کودکو یا اجتناب از به جای او حرف زدن.

۳٫از بقیه ددانش اموزان بخواهید ارامش کلاس را حفظ کنند.همه کودکان – بویژه آنان که لکنت دارند- زمانی که کلاس آرام است و توجه شنوندگان را به خودشان جلب کرده اند، راحت تر می توانندصحبت کنند.

۴٫ از دانش آموزانی که لکنت دارند به میزان و کیفیت مساوی با دیگردانش آموزان تکلیف بخواهید.

۵٫ با دانش آموز بدون عجله سخن بگویید و هر از چند گاهی مکث کنید.

۶٫ نشان دهید که به محتوای سخن اهمیت میدهید نه نحو ه سخن گفتن.

۷٫ به طور مستقیم با دانش آموزی که لکنت دارد در مورد نیازهایش در کلاس صحبت کنید. به خواستههای دانش آموز احترام بگذارید.

۸٫ کاری نکنید که دانش آموز به خاطر داشتن لکنت خجالت زده شود. راجع به لکنت همانند دیگر مسائل صحبت کنید.

۹٫ دانش اموز را به مراکز گفتاردرمانی معرفی نمایید.

ادرس مرکز گفتاردرمانی پویش: کرج سه راه گوهردشت. بین پل سه راه و میدان سپاه ولیعصر۴ پلاک ۲۲ ساختمان ایران واحد۵ گفتار درمانی پویش

تلفن: ۳۲۷۰۸۲۹۸

‫5/5 ‫(2 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *